دریافت حق سرویس رستوران ها در نظام رقابتی معنایی ندارد

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: در نظام رقابتی کشور با توجه به روند رو به رشد تعداد رستوران ها، دریافت حق سرویس باعث کاهش مشتری شده و معنایی ندارد.

جلال الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به افزایش تعداد رستوران ها که اکنون نیز روند رو به رشد دارند، برای جذب مشتری باید فضای رقابتی ایجاد شود که در این خصوص قیمت پایین و کیفت بالا می تواند فروش و درآمد بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دریافت حق سرویس به دلیل اینکه در قانون نظام صنفی نیامده است، تخلف محسوب می شود و واحدهای صنفی که این مبالغ را دریافت کنند، جریمه خواهند شد.

شکریه افزود: به دلیل رکود بازار و تعدد رستوران ها و فست فودها تعداد واحدهایی که اقدام به دریافت حق سرویس می‌کنند، کم است و بیشتر مشمول مراکز استان ها و شهرهای بزرگ کشور می شود اما در شهرهای کوچک چنین مسئله ای وجود ندارد.

 

منبع خبر: سایت رسمی اتاق اصناف ایران

 

کدخبر 119