دریافت حق سرویس رستوران ها در نظام رقابتی معنایی ندارد

نایب رئیس اول اتاق اصناف ایران گفت: در نظام رقابتی کشور با توجه به روند رو به رشد تعداد رستوران ها، دریافت حق سرویس باعث کاهش مشتری شده و معنایی ندارد.

جلال الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به افزایش تعداد رستوران ها که اکنون نیز روند رو به رشد دارند، برای جذب مشتری باید فضای رقابتی ایجاد شود که در این خصوص قیمت پایین و کیفت بالا می تواند فروش و درآمد بیشتری را به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: دریافت حق سرویس به دلیل اینکه در قانون نظام صنفی نیامده است، تخلف محسوب می شود و واحدهای صنفی که این مبالغ را دریافت کنند، جریمه خواهند شد.

شکریه افزود: به دلیل رکود بازار و تعدد رستوران ها و فست فودها تعداد واحدهایی که اقدام به دریافت حق سرویس می‌کنند، کم است و بیشتر مشمول مراکز استان ها و شهرهای بزرگ کشور می شود اما در شهرهای کوچک چنین مسئله ای وجود ندارد.

 

منبع خبر: سایت رسمی اتاق اصناف ایران

 

کدخبر 119

نشست مدیران نظارتی

 

نشست مدیران نظارتی

 

نشست مدیران نظارتی

 

نشست مدیران نظارتی

 

 

 

 

 

نشست سه جانبه بازرسی و نظارت اصناف تهران با دبیر محترم کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران پیرامون هماهنگی بیشتر در جهت اجرای طرح های عملیاتی در سطح عرضه

 

کد خبر 118

قیمت مرغ و ماهی ثابت ماند/ گرانی مرغ شایعه است

 

 

 

 

 قیمت مرغ و ماهی ثابت ماند/ گرانی مرغ شایعه است

آخرین قیمت میوه و سبزی در بازار

دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت گوسفندی

کمبود گوشت گوسفند

 

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی کمبود دام و خروج غیرمجاز و بی‌رویه آن را دلیل اصلی نوسان قیمت گوشت گوسفندی در روزهای جاری اعلام کرد.
به گزارش عیارآنلاین، علیرضا ملکی، در خصوص قیمت گوشت گوسفندی گفت: قیمت هرکیلو گوشت گوسفندی برای مغازه‌دار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تا ۲۹ هزار تومان است که خریدار باید با قیمتی بین ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان آن را خریداری کند.

وی در رابطه با علت افزایش قیمت تصریح کرد: در میادین با کمبود دام روبرو هستیم و دلیل این کمبود نیز خروج غیر قانونی دام از مرزها است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از نزدیک بودن موج گرانی در عید قربان نیز ابراز نگرانی کرد و گفت: مسئولین باید برای ثبات قیمت‌ها تلاش کنند و با توجه به عید قربان و کمبود دام دنبال چاره باشند تا با مشکل روبرو نشویم.

 

منبع: سایت رسمی اتاق اصناف تهران

 

کدخبر: 114

 

کشفیات کالای قاچاق ۹ برابر شد

قاچاق کالا

 

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در چهار ماهه نخست امسال مجموعه کالاهای کشفی و تحویلی به سازمان اموال تملیکی حدود ۹ برابر شده این یعنی دربحث مبارزه با قاچاق اقدامات موثرتری به کار گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، قاسم خورشیدی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با بیان اینکه حجم قاچاق کالا در سال های اخیر از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۹ میلیارد دلار کاهش یافته افزود: در چهار ماهه نخست امسال مجموعه کالاهای کشفی و تحویلی به سازمان اموال تملیکی حدود ۹ برابر شده این یعنی دربحث مبارزه با قاچاق اقدامات موثرتری به کار گرفته شده است.

او ورود کالاهای قاچاق به کشور را تهدیدی برای تولید ملی، اشتغال، درآمدهای قانونی و مشروع دولت و سلامت جامعه و محیط زیست خواند.

خورشیدی ادامه داد: زنجیره مبارزه با قاچاق کالا زمانی تکمیل می شود که یا معدوم شود یا از چرخه مصرف داخلی به خارج از کشور انتقال یابد.

او گفت: دولت اولویت را با انهدام کالاهای قاچاق می داند مگر در مواردی که امکان تولید کالاق قاچاق در داخل کشور وجود نداشته باشد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برای مثال به سوخت اشاره کرد و افزود: این کالا از داخل به خارج از کشور قاچاق می شود که در صورت کشف این جرم این فراورده ملی تحویل شرکت فراورده های نفتی می شود.

او ادامه داد:‌ ارز و مسکوکات شمشی هم به بانک مرکزی ارجاع داده می شود تا بانک مرکزی معادل ریالی آن را به بازار برگرداند.

خورشیدی درباره محصولات الکترونیکی و لوازم منزل هم گفت: اگر امحای آنها برای محیط زیست زیان بار نباشد منهدم می شود و اگر زیان بار بود به خارج از کشور ارجاع خواهد شد.

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی نیز در سوی دیگر این گفتگو در مورد تخصیص کالاهای بی کیفیت به محرومین جامعه که قابلیت مصرف در بازار کشور را ندارند گفت:‌ واگذاری اقلام مصرفی قاچاق به نیازمندان با هماهنگی بهزیستی و کمیته امداد مغایر با منطق کرامت مدار جمهوری اسلامی است.

 

 

منبع : سایت رسمی اتاق اصناف ایران

 

کد خبر : 115

صنوف مشمول نصب صندوق مکانیزه فروش

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور ، مؤدیان مالیاتی ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش (مکانیزه فروش) یا رایانه دارای سیستم نرم‌افزار فروشگاهی، در صورت عدم استفاده از سامانه‌های مذکور از معافیت مالیاتی مقرر در قانون برای سال مربوط محروم خواهند شد. همچنین، هزینه‌های انجام شده بابت خرید، نصب و راه‌اندازی دستگاه سامانه صندوق فروش (POS مکانیزه فروشگاهی) یا رایانه توسط صاحبان مشاغل مذکور (اعم از سخت افزار و نرم افزار) ، از درآمد مشمول مالیات مؤدیان مزبور در اولین سال استفاده قابل کسر می باشد.
لازم به ذکر است، معیار شناسایی صاحبان مشاغل فوق‌الذکر، جواز کسب فعالیت صادره توسط مراجع ذیصلاح می‌باشد که در صورت نداشتن جواز کسب، نوع فعالیت مندرج در پرونده های مالیاتی آنان ملاک عمل خواهد بود.
گفتنی است، اطلاعیه مذکور به منزله ابلاغ به کلیه اتحادیه های صنفی ذیربط و صاحبان مشاغل فوق الذکر و ادارات امور مالیاتی سراسر کشور محسوب می گردد.
گروههای مشمول سالهای قبل بدین شرح هستند:

 

گروه اول مشمولین استفاده از سامانه صندوق فروشPOS) مکانیزه فروشگاهی) از سال ۱۳۹۲:


۱- سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر
۲- فروشندگان آهن آلات
۳- فروشندگان لوازم صوتی و تصویری
۴- فروشندگان انواع رایانه و قطعات سخت افزاری
۵- فروشندگان ماشین های اداری و لوازم و قطعات تجهیزات مربوط به آنها
۶- فروشندگان لوازم خانگی(شامل برقی، گازی و نفتی)
۷- هتل و هتل آپارتمان
۸ – تالار پذیرایی، رستوران ها، چلوکبابی ها و اغذیه فروشی ها
۹- مشاوران املاک و مستغلات
۱۰- داروخانه ها

گروه دوم : مشمولین استفاده از سامانه صندوق فروش(POS مکانیزه فروشگاهی ) از سال ۱۳۹۳ :

 

۱- فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین و ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۲- صاحبان تعمیرگاه های مجاز خودرو و انواع وسائط نقلیه سنگین و ماشین آلات راه سازی کشاورزی و ساختمانی
۳- فروشندگان تجهیزات و تاسیسات حرارتی و برودتی، شوفاژ و تهویه مطبوع و لوازم مربوط (نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۴- فروشندگان لوازم بهداشتی ساختمان(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۵ – فروشندگان تزئینات ساختمان(موکت، کفپوش، انواع پرده، کاغذ دیواری، شومینه و کارهای تزیینی چوبی و فلزی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۶- فروشندگان انواع تلفن(ثابت و بی سیم)، همراه و تجهیزات جانبی آن(نمایندگی عمده و خرده فروشی)
۷- تولیدکنندگان و فروشندگان مبل، مصنوعات چوبی و فلزی و غیر فلزی و غیر فلزی اعم از اداری و خانگی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۸- فروشندگان فرش ماشینی، تابلو فرش، موکت و قالیچه ماشینی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۹- فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۱۰- فروشندگان لوازم طبی بیمارستانی، آزمایشگاهی و دندان پزشکی و دندان سازی و انواع لوازم و تجهیزات پزشکی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)

گروه سوم : مشمولین استفاده از سامانه صندوق فروش(POS مکانیزه فروشگاهی ) در سال ۱۳۹۴ :


۱- فروشندگان لاستیک(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۲- نمایشگاه های اتومبیل(سواری، باری ، مسافربری، ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و صنعتی)
۳- فروشندگان مصالح ساختمانی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۴- فروشندگان تاسیسات الکترونیکی، مکانیکی ساختمان(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۵- فروشندگان انواع رنگ ساختمان، صنعتی و اتومبیل(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۶- فروشندگان مواد شیمیایی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۷- نمایندگی فروش شرکت های توزیع کالاهای داخلی و وارداتی(غیر اشخاص حقوقی )
۸- نمایندگی های فروش شرکتها و موسسات تجاری و صنعتی اعم از داخلی و خارجی(غیر اشخاص حقوقی )
۹- فروشندگان یخچال های صنعتی و ویترینی(نمایندگی، عمده و خرده فروشی)
۱۰ – بار فروشان و فروشندگان میوه و تره بار و میدان داران

وظایف مودیان :


۱-۵ – با توجه به الزام صاحبان مشاغل به نصب و استفاده از سامانه فروشگاهی از ابتدای سال مشمولیت، مودیان مشمول مکلفند سخت افزار و نرم افزار متناسب با نیاز واحد کسبی خود را انتخاب و حداکثرتا پایان اردیبهشت ماه سال جاری مذکور ضمن نصب و راه اندازی سامانه فروشگاهی مراتب را به منظور استفاده ازتسهیلات مقرر پیش بینی شده، با تکمیل فرم پیوست(شماره ۱) که دربرگیرنده اطلاعات هویتی آنان مشخصات سخت افزار و نرم افزار و همچنین مشخصات فروشنده سامانه فروشگاهی می باشد به اداره مالیاتی ذیربط اعلام نمایند. شایان ذکر است مشخصات سخت افزار و نرم افزار مورد استفاده برابر آیین نامه اجرایی(۷۱) قانون نظام صنفی اعلام شده توسط وزارت صنعت و معدن و تجارت خواهد بود.
بدیهی است نرم افزار مورد استفاده حداقل امکان ثبت خرید و فروش کالا، نگهداری موجودی کالا و ثبت هزینه ها و تولید فایل الکترونیکی بند(۶) این دستورالعمل را داشته باشد.
۲-۵ – مودیان مشمول نصب و استفاده از سامانه فروشگاهی که طی سال شروع به فعالیت می نمایند حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ شروع فعالیت، نسبت به نصب و استفاده از سامانه های فروشگاهی اقدام و مراتب را به شرح بند ۱-۵ به ادارات امور مالیاتی مربوط اعلام نمایند.
۳- ۵- مودیانی که پس از موعد مقرر قانونی نسبت به نصب و استفاده از سامانه فروشگاهی اقدام می نمایند مکلفند مراتب را به شرح بند ۱-۵ به ادارات امور مالیاتی مربوط اعلام نمایند.
۴-۵ – مودیان ملزم به استفاده از سامانه فروشگاهی، مکلف هستند از ابتدای سال ۱۳۹۲ کلیه خرید و فروش های خود را در سامانه فروشگاهی ثبت و نسبت به صدور الکترونیکی صورتحساب فروش مطابق فرم نمونه موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم و ماده ۱۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده (پیوست شماره ۲ و ۳) از طریق سامانه مذکور اقدام نمایند.
۵-۵ – مودیان ملزم به نصب و استفاده از سامانه فروشگاهی از نظر انجام تکالیف به دو گروه به شرح ذیل تقسیم می گردند:
الف) مودیان موضوع بند(ج) ماده (۹۵) قانون مالیاتهای مستقیم، مکلفند اطلاعات داده شده به سامانه های فروشگاهی را در فرم خلاصه وضعیت درآمد و هزینه موضوع ضوابط اجرایی بند(ج) ماده(۹۵) قانون مالیاتهای مستقیم(طبق فرم پیوست شماره ۴) ثبت و نگهداری نمایند و همراه اظهارنامه مالیاتی سالانه تحویل واحدهای مالیاتی نمایند.
ب)مودیان مشمول بندهای(الف)و(ب) ماده(۹۵) قانون مالیاتهای مستقیم مکلفند فایل الکترونیک اطلاعات خرید و فروش خود را در دوره زمانی تعیین شده به شرح بند(۶) این دستورالعمل از طریق سایت www.Tax.gov.IR برای سازمان ارسال و یا لوح فشرده آن را به اداره امور مالیاتی محل فعالیت خود تحویل نمایند.(دوره های زمانی ارائه اطلاعات خرید و فروش بصورت فصلی(بهار، تابستان، پاییزو زمستان) و از ابتدای سال ۱۳۹۲ حداکثر تا یک ماه بعد از پایان هر فصل می باشد.)
۶-۵- در مواردی که بنا به عللی از جمله نقص فنی دستگاه امکان ثبت اطلاعات خرید و فروش از طریق سامانه فروشگاهی میسر نباشد، مودی مکلف است حداکثر ظرف مدت پانزده روز نسبت به رفع نقص اقدام و بلافلاصله رویدادهای مالی مدت مذکور را در سامانه فروشگاهی ثبت نماید.
۷-۵- مودیان مشمول استفاده از سامانه های فروشگاهی، کماکان مکلف به رعایت سایر تکالیف قانونی از جمله نگهداری دفاتر روزنامه و کل و یا دفتر درآمد و هزینه می باشند و موظفند حداقل ماهی یکبار خلاصه عملیات داده شده به سامانه های فروشگاهی را در دفاتر قانونی حسب مورد ثبت نمایند. مودیان استفاده کننده از سامانه فروشگاهی به منظور تسهیل رسیدگی موظفند آیین نامه ها با دستورالعمل های سامانه فروشگاهی و برنامه های آن و نحوه کار با نرم افزارهای مالی مورد استفاده را حسب درخواست ماموران مالیاتی در اختیار آنان قرار دهند.

ویژگی های فایل الکترونیکی(اطلاعات خرید و فروش) ارسالی به سازمان امور مالیاتی:

۱.مشخصات فایل الکترونیکی(اطلاعات خرید و فروش) سازمان و راهنمای اجرایی مربوط به تسلیم و ارسال مشخصات فایل الکترونیکی آن و همچنین ریز فیلدهای مورد نیاز اطلاعات سه ماه خرید و فروش از طریق بخش”صورت الکترونیکی معاملات”در سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی www.Tax.gov.IR در دسترس می باشد. ضروری است مودیان محترم مالیاتی فایل مورد نظر را در اجرای دستورالعمل ماده(۱۶۹) مکرر را از طریق سامانه الکترونیکی برای سازمان امور مالیاتی ارسال و یا لوح فشرده آن را به اداره مالیاتی محل فعالیت خود تحویل نمایند.

 

ویژگی های سخت افزار صندوق های فروش (pos):


از نظر سازمان امور مالیاتی می بایست سخت افزار سامانه فروشگاهی دارای ویژگی های ذیل می باشد:
۲.صاحبان مشاغل بتوانند متناسب با کاربرد و نیاز خود آن را انتخاب نمایند.
۳.از لحاظ کیفیت می بایست شرایط استفاده دز محیط های تجاری را داشته باشند.
۴.برحسب نیاز و توسعه کسب و کار صاحبان مشاغل، قابلیت ارتقائ را داشته باشند.
۵.قابلیت اتصال تجهیزات جانبی را داشته باشند مانند: بارکد، اسکنر، فیش، پرینتر، پرینتر معمولی، صندوق و نمایشگر مشتری.
۶.قابلیت نصب و اجرای نرم افزارهای مورد تأیید سازمان امورمالیاتی کشور را دشته باشد.
۷.صندوق های فروش و تجهیزات جانبی باید با استاندارد opos و upos سازگار باشند.
۸.این دستگاه ها می بایست امکانات استفاده از سیستم های شبکه ای به عنوان یک ایستگاه کاری را داشته باشند.
۹.قابلیت اتصال به pos بانکی جهت فروش یا استفاده از کارتهای اعتباری را داشته باشد.
۱۰.قابلیت اتصال از طریق درگاه usp یا RS۲۳۲ به سایر تجهیزات جانبی را داشته باشد.

تواناییهای نرم افزارهای نصب شده بر روی سامانه های فروشگاهی:

از نظر سازمان امورمالیاتی نرم افزارهای حسابداری نصب شده بر روی سامانه های فروشگاهی می بایست دارای ویژگی های ذیل باشد:
۱.پوشش دادن مواردی که در ماده ۲ و ماده ۳ از آیین نامه اجرایی ماده ۷۱ قانون نظام صنفی منظور گردیده است.
۲.نرم افزار باید مناسب با شغل و نیاز صاحبان مشاغل قابل انتخاب باشد و نیاز واقعی مودی را از لحاظ مختلف تأمین نمایند.
۳.امکان ثبت خرید و فروش کالا، انبارداری(موجودی کالا) و حسابداری جهت ثبت هزینه های صاحبان مشاغل.
۴.دارای یک بانک اطلاعاتی قابل اعتماد باشد تا در مقالب مشکلاتی مثل قطعی برق و غیره اطلاعات آن دچار مشکل نشود.
۵.امکان برقراری ارتباط با رابط های نرم افزاری ارائه شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور و قابلیت ساخت فایل های الکترونیکی مورد نیاز سازمان.
۶.امکان تهیه خروجی براساس استاندارد ارائه شده توسط سازمان امورمالیاتی شامل گزارش سه ماهه خرید و فروش، اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و …
۷.قابلیت محاسبه خودکار مالیات بر ارزش افزوده و عوارض با توجه به نوع کالا و خدمات و درج در فاکتور فروش.
۸.لزوم استفاده از کد کالاو خدمات(ایران کد) در فرم صورتحساب و سامانه فروش.
۹.قابلیت سفارشی شدن نرم افزار برای رسته های شغلی مختلف براساس طبقه بندی مشاغل ماده ۹۶ قانون مالیات مستقیم.
۱۰.امکان کنترل و دسترسی لحظه ای موجودی کالا در هنگام فروش و در طول دوره مالی.
۱۱.امکان بررسی وضعیت دشتگاه های جانبی متصل به صندوق فروش.
۱۲.محیط گرافیکی و کاربرپسند(user friendly) و چندزبانه(فارسی و انگلیسی).
۱۳.امکان دسترسی به تمام امکانات سیستم با استفاده از کلیدهای میانبر.
۱۴.کنترل و شناسایی کاربران با توجه به رمز عبور و حق دسترسی.
۱۵.امکان طبقه بندی و گروه بندی کالاها در ساختارهای سلسله مراتبی.
۱۶.امکان تعریف بارکدهای متعدد برای یک کالا و دسترسی به اطلاعات کالا از طریق اسکن بارکدکالا.
۱۷.امکان دسته بندی مجموعه ای از کالاها و فروش و قیمت گذاری گروهی.
۱۸.امکان قیمت گذاری x/y (یک عدد ۵۰۰ریال، ۳ عدد ۱۰۰۰ریال).
۱۹.امکان تعریف قواعد فروش و خرید عمده و قیمت گذاری بر آن اساس.
۲۰.امکان صدور فاکتور برگشت از فروش و سند مرجوعه خرید.
۲۱.تخصیص شماره سریال خودکار به اسناد خرید و امکان ردیابی اقلام فاکتور با واردسازی شماره سریال سند.
۲۲.امکان ثبت اسناد خرید به صورت قطعی، امانی و مشارکتی.
۲۳.امکان ثبت فروش نقدی، اعتباری، چک یا ترکیبی.

 

 

منبع خبر : سایت رسمی اتاق اصناف ایران

 

کد خبر : 113

برگزاری نمایشگاههای بهاره

فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران از برگزاری نمایشگاههای بهاره در مناطق محروم استانها از نیمه دوم اسفند ماه خبر داد
علی فاضلی در گفت گو با خبرنگار جام جم آنلاین افزود :امسال نمایشگاههای بهاره در هر جایی که مسئولان استانها ضرورتش را تشخیص دهند برگزار خواهد شد که همین هفته مکانهای برگزاری نمایشگاهها مشخص خواهد شد.
رییس اتاق اصناف اعلام کرد که نظر واحد های صنفی ابتدا بر این بود که به دلیل انباشت تولید و مشکلات رکودی این نمایشگاه‌ها برگزار نشود و واحدهای صنفی، فروش‌های فوق‌العاده برگزار کنند. اما بنا به دستور معاون اول رئیس‌جمهور قرار است این نمایشگاه ها با هماهنگی استانداران در مناطق محروم استانها در پایان سال برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه در تلاش خواهیم بود تا کالاهایی که در این نمایشگاهها عرضه می شود با کیفیت باشد گفت : این نمایشگاهها تا حدودی با نمایشگاههای سالهای قبل متفاوت خواهد بود.
فاضلی زمان برگزاری نمایشگاه بهاره را در نیمه دوم اسفند ماه اعلام کرد و گفت : با توجه به زمان انتخابات مجلس و خبرگان که هفتم اسفند ماه برگزار می شود و همچنین برای آنکه واحد های صنفی نیز بتوانند از فضای بازار در ایام عید که رونق می یابد برای فروش محصولات خود بهره مند شوند این نمایشگاهها از ۱۲ اسفند به بعد برگزار خواهد شد .
به گفته رییس اتاق اصناف ایران ، نمایشگاه بهاره اگر بخواهد در تهران برگزار شود به طور قطع در مناطق نیمه محروم تهران خواهد بود ، البته از آنجائی که در تهران مکان برگزاری قابل توجهی وجود نداردممکن است در برخی مناطقی که در سالهای گذشته درآنها نمایشگاه برگزار می شد از جمله حکیمیه و غرب تهران نیز این نمایشگاه دایرشود .
وی در مورد دستاورد های سفرش به اروپا همراه هیات ایرانی گفت : این سفر دستاوردهای خوبی برای اصناف به همراه داشت که بزودی در یک نشست مطبوعاتی جزئیات آن را مطرح خواهم کرد .
علی فاضلی بر این باور است ، پسا تحریم با شتاب زدگی عملیاتی نخواهد شد ؛ بنابر این باید از شتاب زدگی پرهیز کنیم و به سمت علمی محور کردن امور پیش رویم.رییس اتاق اصناف ایران ادامه داد: ۳۶ سال در تحریم بودیم ؛ پس نباید فکر کنیم که همه مشکلات ما همین فردا حل می شود ؛ باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را برای حل معضلات در نظر گرفت.
وی ضمن بیان این که عدم شتاب زدگی به معنای مدیریت انتظار است؛ افزود: تنها در صورتی که هدفمند جلو برویم، پیروز خواهیم بود.

 

 

منبع خبر : سایت رسمی اتاق اصناف ایران

 

کد خبر : 112

جزئیات طرح باران اتاق اصناف ایران

اتاق اصناف ایران به منظور عملیاتی نمودن برنامه های دولت و در راستای حمایت از اصناف کشور، با نظارت بر تمامی فازهای اجرایی طرح باران، افتخار دارد در اجرای بزرگترین پروژه ساماندهی مالیاتی کشور که سالها معطل مانده است ، پیشقدم شده و با کمک به دولت و تجهیز رایگان واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش ، بستر لازم جهت اجرای قوانین مرتبط با مالیات های مستقیم و ارزش افزوده اصناف را مهیا کرده و با حمایت از اصناف و مردم زمینه ها و زیر ساختهای لازم برای پرداخت عادلانه مالیات ، شفاف سازی و درنتیجه تحقق درآمد پایدار دولت در اداره بهینه کشور را فراهم نماید.

با اجرای کامل این طرح و اتصال اکثریت واحدهای صنفی به صندوق های مکانیزه ، با امکانات در نظر گرفته شده برای صندوق های مکانیزه در طرح از قبیل اتصال به اینترنت ، اتصال آنلاین به سازمان امور مالیاتی ، اتصال به شبکه خرید و فروش ، امکانات حسابداری و انبارداری و …. ، شبکه ای عظیم از واحدهای صنفی ایجاد می شود تا از این طریق تشکلهای صنفی بتوانند ضمن مدیریت واحدهای صنفی دارای پروانه کسب و ارائه مشوق های مناسب به اعضای عضو شبکه به منظور جذب واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب ، امکان مدیریت و کنترل بازار را نیز از طریق نظارت بر قیمت ها ، تحلیل موجودی بازار و … فراهم آورد .

تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب طرح باران اتاق اصناف ایران تا چند روز آینده ودر دهه مبارکه فجر عملیاتی می شود.
با اجرای این پروژه
• قانون معطل مانده تجهیز اصناف به صندوق مکانیزه فروش در شرایطی که دولت بر اخذ مالیات عادلانه و درست و متناسب با درآمدهای اصناف تاکید دارد،عملیاتی و اجرایی می شود.
• طرح باران اتاق اصناف ایران اتخاذ سیاستی تشویقی و شفاف و مناسب جهت اجرای عادلانه قانون مالیات ها ست.

• طرح باران اصناف را با سیستم های فروش الکترونیکی آشنا و ترغیب خواهد کرد؛این موضوع یکی از موارد مورد توجه دولت در برنامه ششم توسعه است و باید سالانه دو درصد بازارهای مجازی گسترش یابد.

• طرح باران اتاق اصناف ایران به صنایع تولیدی کشورجهت راه اندازی خط تولید صندوقهای مکانیزه توجه ویژه ای کرده است .

• با اجرای طرح باران تجزيه و تحليل دقيق و مديريت عوامل موثر بر فرآیند بازار و رفع چالشهای آن قابل بررسی و کنترل خواهد بود

• با اجرای طرح باران بازرسی های صنوف مکانیزه شده و بخش قابل توجهی از هزینه های سخت افزاری بازرسی اصناف کسر خواهد شد(هزینه های بازرسی بخش قابل توجهی از هزینه های اتحادیه ها و اتاقها را شامل می شود)

• با اجرای طرح باران شبکه قاچاق به عنوان بزرگترین معضل پیش روی کشور قابل ردیابی و کنترل خواهد بود(مسیر ورود تا توزیع کالا مشخص و روشن خواهد شد)

• با اجرای طرح باران شبکه تولید و توزیع کشور از تامین کنندگان و تولید کنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع به صورت مستقیم بایکدیگر ارتباط خواهند داشت(بازار از ثبات و آرامش کافی بهره مند خواهد شد)

• با اجرای طرح باران ارتباط مستقیم تامین کنندگان و تولید کنندگان تا آخرین حلقه زنجیره توزیع،برقرار شده و واسطه های غیر ضرور حذف می شوند(هم اینک در برخی کالاها بواسطه حضور دلالی غیر مفید کالا تا ۶ دست تبادل می شود و این قیمت تمام شده کالا را افزایش می دهد)

• با اجرای طرح باران هر واحد صنفی میتواند به صورت آنلاین از موجودی انبار مطلع شده و انبار گردانی کند ، قیمت ها راثبت کرده و با محاسبه ارزش افزوده ، فاکتور فروش الکترونیکی برای مشتریان صادر کرد.

• اجرای این پروژه ملی با توجه به تمامی ملاحظات اتاق اصناف ایران به شرکت باران واگذار شده و این شرکت با توجه به تاکید اتاق مبنی بر تامین پوزها از منابع تولیدکنندگان معتبرداخلی، طی مناقصه ای از میان واجدین شرایط ،با شرکت کنتورسازی ایران به توافق رسیده است.
• مدل طرح باران در تامین اعتبار خرید صندوقهای مکانیزه فروش:در طرح باران با استفاده از تشویقهای قانونی و ارائه خدمات ارزش افزوده بار هزینه خرید صندوق فروشگاهی را از دوش اصناف قانونمند جامعه برداشته و علاوه بر آن زیر ساختهای بسیار مناسبی را برای اتاق اصناف و دولت فراهم خواهد کرد.

 

 

منبع خبر : سایت رسمی اتاق اصناف ایران

 

 

کد خبر 111

جریمه برای متخلفان شب یلدا

رئیس اتاق اصناف ایران:جریمه ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی برای متخلفان “یلدا”

 

رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام فعالیت ۲ هزار و ۸۵۰ نفر بازرس برای جلوگیری از تخلفات اصناف در شب یلدا گفت: اصناف متخلف بسته به نوع تخلف گرانفروشی، عدم نصب اتیکت و عدم صدور فاکتور ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان جریمه می شوند.

علی فاضلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: برای تامین کالاهای مصرفی شب یلدا هیچ مشکلی نداریم.

وی افزود: برخی از فعالیت‌های صنفی در این ایام ممکن است برای افزایش قیمت محصولات پر تقاضا انجام شود، اما براساس نظارت همکاران ما در سازمان‌های نظارتی این تخلفات کنترل می‌شود.

این مقام مسئول اصناف کشور گفت: قانونگذار برای جریمه اصناف متخلف، بسته به نوع تخلف از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان جریمه مشخص کرده است که این تخلفات شامل عدم نصب اتیکت و عدم صدور فاکتور و گران فروشی می‌شود.

فاضلی متذکر شد که گران فروشی‌های اصناف بیشتر در بنگاه‌های بدون مجوز مشاهده می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کشور در ارتباط با میزان کارایی جرایم شب یلدا گفت: قانون نظام صنفی اصناف برای برخورد با تخلفات کارا نیست و بنده معتقدم که جرایم ۲۰۰ هزار تومانی تاثیر مناسبی در کاهش تخلفات ندارد اما ما مجری قانون هستیم.

وی خاطر نشان کرد: حدود ۲ هزار و ۸۵۰ نفر بازرس برای جلوگیری از تخلفات اصناف در شب یلدا فعالیت می کنند.

فاضلی یادآورشد، باتوجه به مشکلات کمبود نیروی انسانی اتاق اصناف، دولت بخشی از بازرسان خود را در اختیار ما قرار داده است تا بتوانیم فعالیت بهتری در این ایام داشته باشیم.

 

منبع خبر : سایت رسمی اتاق اصناف ایران

 

 

کد خبر 110